week 6 - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Elles Bakker - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Elles Bakker - WaarBenJij.nu

week 6

Blijf op de hoogte en volg Elles

13 November 2014 | Argentinië, Córdoba

ola ola,

week 6 is weeral voorbij, en week 7 is weer al bezig. Wat gaat het snel, nog minder als 20 dagen en ik ben weer al thuis!
Van het weekend dan echt de Iguazu Falls gezien. Wauw wat was het mooi! Een van de mooiste dingen die ik heb gezien in mn leven tot nu toe. Het is ongelooflijk hoe veel watervallen er bij elkaar kunnen zijn. Meer dan 270 watervallen bij elkaar, van heel groot tot kleintjes! Prachtig gewoon.
Zaterdag om 1 uur vertrokken we, met de bus. Het was 22 uur reizen, pfoe denk je dan, 22 uur lang in een bus zitten. Maar eigenlijk viel dat reuze mee. Wij hadden de 'luxe' stoelen van de bus. We zaten beneden en hadden ons 'eigen kamertje' zeg maar. Wij vieren en nog 1 ander vrouwtje zaten in dit kamertje. De stoelen kon je helemaal naar beneden doen, zodat je eigenlijk gewoon een bed had. Ook kregen we heerlijke kussentjes en dekens, zodat je het niet koud had in de bus, want de airco stond op volle kracht. Om 10 uur savonds zijn we gaan slapen, en de volgende dag om half 9 werden we wakker. Nog een paar uur en we waren er. Om half 10 op zondagochtend zijn we aangekomen. Hebben onze spullen gedumpt in het hostel en hebben gelijk een andere bus genomen om naar de Braziliaanse kant te gaan. Want de Iguazu falls ligt op de grens van Argentinië en Brazilië. Natuurlijk moesten we de grens over en ons paspoort laten zien, dus weer een extra stempel erbij. Jaaa weer een land aan mn lijstje kunnen toevoegen want ben natuurlijk in Brazilië geweest! De braziliaanse kant was heel gaaf, je kon alle watervallen zien!
De volgende dag zijn we naar de Argentijnse kant gegaan, voor mij was deze kant nog bijzonderder. Er was een soort gangpad gemaakt, over de watervallen heen. Je stond gewoon letterlijk boven op de watervallen. Heel gaaf was dat! Ook zijn we met een boot mee geweest, hadden gelukkig onze bikini aan, want je kleren werden van top tot teen nat, want je ging met de boot onder door de watervallen.

Van t weekend dan naar het plaatsje Mendoza, daar ga ik samen met mn huisgenootje naar toe. Zaterdag middag paardrijden tot savonds 11 uur, met licht dus dat is wel gaaf, door de bergen. En de volgende dag gaan we met een mini bus naar de bergen toe, het andes gebergte, die op de grens van Chili en Argentinië ligt, dus ben benieuwd!

Tot snel mensen

besosxx

• 14 November 2014 - 13:02

Anneke:

Ell,
    Volgens mij heb jij het prima naar je zin daaro! geniet er nog maar lekker van want voor je het weet ben je weer terug in Yese :)